3 Ekim 2012 Çarşamba


Deniz Temiz Derneği / TURMEPA

     "Denizlerin temizlenmesi, kirli atıklarınn toplanması ve insanların bu konuda bilinçlenmesi amacıyla oluşturduğu bir sivil hareket. Etkinlikleri kayda değer ve işlevsel. "

Geçtiğimiz günlerde bir mail aldım, klasik çevre sorunları anlatan maalesef gerçek bilgileri barındıran bir makaleydi. Denizlerin önemini ve kirlenme oranını anlatıyordu. Deniz yaşasın ama Nasıl yaşasın? Sloganıyla birçok mesaj veren bir makaleydi. İçinde yaşayan canlıların nesli teker teker tükendiğini, su altı kaynaklarımızın giderek azaldığını, Türkiye istatistik verilerine göre son 10 yılda Karadeniz’de balıkların %50 sinin neslinin tükendiğini, 26 balık türünün artık Karadeniz de olmadığını, Marmara denizinde ise 124 balık türünün yok olduğunu.  Geriye kalanların ise tehlike altında altın da olduğunu öğrendim. Bu konuya dikkat çeken ve kamu yararına gönüllü çalışmalar yapan derneği merak ettim.  Web adresinden inceleyerek gönüllü olmaya, dernekle tanışmaya karar verdim.  Ve 29 Eylül 2012 de davet edildiğim “Gönüllü Oryantasyon Eğitimi” ne,  Koç Holding Konferans salonunda katıldım. Herkes kendini anlattı, derneğin tanıtım filmini izledik, neden buradayız üzerine konuşup sohbet ettik. Çay kahve içtik ve daha sonra dernek bahçesinde bulunan ve denizin içinden çıkarılanların sergilendiği mini bir müze gezisi yaptık.  Eğitim sonrası tanışıp kaynaşmaya, Üsküdar’dan bindiğimiz bir teknede devam ettik.  Güzel bir boğaz gezisi yaptık.

Denizlerin temizlenmesi, kirli atıklarınn toplanması ve insanların bu konuda bilinçlenmesi amacıyla oluşturduğu bir sivil hareket. Etkinlikleri kayda değer ve işlevsel. Derneği yakından tanımanızı, gönüllü olmanızı ve çevrenize duyarlı olmanızı öneririm :) (ki hepimiz kendimizi öyle sanıyoruz!)

TURMEPA, 8 Nisan 1994 yılında Rahmi Koç’un kurucu başkanlığında, Deniz Ticaret Odası ve gönüllülerle başlatılmış bir sivil toplum harekâtıdır. Dernek, bakanlar kurulunca 19.06.2000 yılında alınan kararla, kamu yararına çalışan dernek statüsünü elde etmiş.1995 yılında yayınladığı "Denizleri Koruma Deklerasyonu" ile BM Çevre Programı, IMO, The Club of Rome, ICS ve IUCN gibi organizasyonların uluslararası platformlarda desteklerini alan dernek, aynı zamanda, 2011 yılında uluslararası platformda Çevre Yönetim Sistemi belgesi olarak bilinen ISO 14001  belgesini almaya hak kazanmış
 

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar